donderdag 27 augustus 2020

Weemoedig, meewarig om aan te zien

  weemoedig, meewarig om aan te zien

allerhande houvast tezamen

tussen de regels door,  onvoorstelbare wereld

vreemd als de vijand zich als vriend aandoet

zo is mijn natuur: water en vuur

naar Engeland zwemmen, vechten met rooie haaien

fremdkörper: tegen de wind in wapperende vlaggen

terug in ruïne van kerk: maanzieke dans

ik verstuif, ik verzand, ik verbloed, ik versteen

galgen hangen te bengelen in wrede winter

koude lach van informatie

op harige muren komen zwervers bijeen

waarheid op onzichtbare inkt

hart voor de zaak,  het kloppende woord

tot alles bereid, genen van het kind 

verdere helderziendheid

wereldvreemd uitgedost

hekserij sprokkelen,  vergane reclames,  beloftes

opgeslagen in zilveren kubus van het lastige noorden

je eerste zoen is de zon

aan het eind van het steegje,  lichtend kruis

verschuiving van weefsel, verdane gelaten

luchthartig bewogen graf van toendra

laat de mensen uitwaaieren over vrije velden

principieel verplicht,  toeval of timing

barst in de aarde, schizofrene aardkorst

stromend water flonkert in donkere ogen

spiegels weerspiegelen,  spiegelen

liefde van het front

axioma


Joera






Geen opmerkingen:

Een reactie posten